Få Fidusen Til at Frarøve Konkurrentens Potentielle Kunder!

Custom Intent Audiences giver dig mulighed for at stjæle konkurrentens kunder

Forestil dig, at du kunne opsnappe en kunde, før de handlede hos din konkurrent? Selvom det lyder lidt for godt til at være sandt, så har Googles Custom Intent Audiences et par tricks oppe i ærmet, som åbner nogle spændende muligheder for dig og din virksomhed.

Denne kampagne opsætning tillader nemlig at målrette annoncer mod specifikke kunder, som er relevante for netop din forretning – heriblandt de besøgende som handler eller er på udkig hos din konkurrent.

Hvad er Custom Intent Audiences?

Custom Intent er bygget på kunders digitale intentioner, når de søger information, vejledning eller shopper online. Custom Intent Audiences er en måde at definere målgrupper på, hvor du efterfølgende kan markedsføre specifikt til dem med visuelle annoncer på Google Display Network (GDN) og YouTube. Med andre ord muliggør denne form for kampagne målretning af dine displayannoncer til personer, som viser interesse for ydelser, der ligner dine egne.

Hvordan fungerer kundekapring med Custom Intent?

Auto-created Custom Intent Audiences

Dette er pre-definerede segmenter, der bliver oprettet automatisk af Google. Disse segmenter er baseret på machine learning, som tager udgangspunkt i de eksisterende aktive kampagner på din Google Ads konto. Indtil videre er dette dog ikke tilgængeligt for de danske konti – og derfor ikke ligeså spændende for os på det danske marked.

Defíner dine egne segmenter

Du kan også vælge at definere sine egne skræddersyede segmenter ved at indsætte søgeord og/eller URL’er. Benytter du søgeord, har du mulighed for at ramme et bredt publikum, da du kan du få vist dine displayannoncer til brugere, som søger efter dine udvalgte ord på Google.

  Hvilke Produkter Køber Kunderne, når De Klikker på Din Annonce?

Vælger du derimod at anvende URL’er på andre inden for din branche eller på brands, som i en eller anden udstrækning kan betragtes som en konkurrent til dit firma, så målrettes dine annoncer til besøgende af de udvalgte hjemmesider. Får du oprettet Custom Intent Audiences optimalt, for du muligheden for at lokke disse brugere over til din forretning i stedet.

Begge metoder anses for at tiltrække relevante brugere under den forudsætning, at der er udvalgt gennemtænkte, aktuelle samt relevante søgeord og/eller links!

Er du klar til at bruge Custom Intent Audiences?

Med Custom Intent Audiences bliver konkurrencen om forbrugerne større. Dvs. du skal fastholde dine besøgende, så længe som muligt. Det gør du ganske enkelt ved at have en funktionel og opdateret hjemmeside, som giver dine besøgende et godt indtryk og den bedste kundeoplevelse. Du opnår ikke den ønskede effekt ved at lede trafik ind på din hjemmeside, hvis ikke den er parat til at modtage, fastholde og ikke mindst konvertere de besøgende.

Derudover bør du overveje, hvad der adskiller dig fra dine konkurrenter. Hvorfor skal de vælge dig frem for naboen? Læg hovedet i blød og fremhæv hvad kunderne får ud af at være kunde i lige præcis din forretning.

Husk at Custom Intent Audiences (desværre) også er tilgængelig for dine konkurrenter, som måske selv er i gang med at læse dette indlæg – og der er kun én vinder! Vil du gerne have, at det skal være dig? Udfyld formularen nedenunder!

Menu