Gode Call-Only Ads Nyheder!

Nyt design af Google Ads Call-Only annoncer

Virksomheder som benytter sig af call-only ads, kan efter Googles opdatering i september 2019 angiveligt øge antal konverteringer samt reducere klik-udgifter. Synes du, at det lyder for godt til at være sandt? Så bliv her lidt endnu. 

Først og fremmest, så er det omtalte annonceformat kendetegnet ved at have et mål for øje, og det er, som navnet afslører, at få brugere til at ringe til annoncøren. Derfor vises call-only ads ligeledes også kun på enheder, der kan trykke direkte på telefonnummeret i annoncen og ringe op. Denne type annonce koster penge, når der klikkes på opkaldsknappen eller en af overskrifterne, og prisen er dét bud, som annoncøren har sat på kampagnen.

September-opdateringen er en overraskende simpel ændring med overraskende positive resultater. Google har nemlig blot ændret på, hvor overskriften står. Overskriften gøres lidt mindre og befinder sig nu i stedet under telefonnummeret, som nu står i al sin pragt helt alene klar til at blive trykket på. Se forskellen på før og efter herunder:

Google beretter, at annoncører har set en stigning i opkald på op til 14% samt et fald i det overordnede antal klik – og dermed udgifter – på 8% med det nye call-only ads design. Så der er minsandten tale om gode nyheder! Overgangen foregår automatisk, så du skal ikke gøre noget, Google opdaterer annonceformatet til det nye design for dig. 

Få mest muligt ud af Google Ads med CNH Media – Vi hjælper dig med relevant trafik og henvendelser, så du kan få mere ud af dine annoncekroner.

  Der Kommer Nye Værktøjer til Googles Responsive Søgeannoncer!
Menu