Der Kommer Nye Værktøjer til Googles Responsive Søgeannoncer!

Responsive annoncer – nu med to nye fordele

Google har givet en udmelding om, at vi bliver introduceret for to nye værktøjer til responsive søgeannoncer – og som kirsebæret på toppen, kan man nu opsætte denne annoncetype med Google Ads API, deres mobilapp og Google Editor, hvilket er noget vi længe har efterspurgt.

At man nu kan forberede alt i Google Editor kommer til at gøre arbejdet en del nemmere, da opsætningen kan færdiggøres meget hurtigere, og det bliver mere ligetil at foretage flere ændringer og rettelser på én gang.

Hvad kan de nye værktøjer?

Det første værktøj, som vi kan se frem til at arbejde med, er effektivitetskolonnen (Performance column, hvis du har dit interface på engelsk) som:

  1. Identificerer nøjagtig hvilke kampagner, som skaber de højeste resultater i annoncegrupper med høj volumen
  2. Forbedrer aktiver med “lave” rangeringer
  3. Bevarer aktiver med “gode” præstationer
  4. Efterligner aktiverne med de “bedste” præstationer

Det andet værktøj er Google Ads Annonce Variationer, som nu understøtter, at annoncørerne kan foretage deres egne tests af annoncetekster med responsive søgeannoncer – noget som tidligere kun kunne gøres af Googles maskinindlæring.

Responsive annoncer versus alm. søgeannoncer

De to nye værktøjer kommer helt sikkert til at gøre det mere ligetil at arbejde med responsive søgeannoncer, men hos CNH Media har vi endnu ikke set responsive søgeannoncer slå almindelige søgeannoncer, når det kommer til antal konverteringer.

Det betyder ikke, at annonceformatet går ubemærket hen i vores øjne, for der er i hvert fald ét punkt, hvor de slår de almindelige søgeannoncer. Responsive annoncer har nemlig tendens til at have en højere klikrate. Klikraten, også kendt som CTR (Click-through-rate), er en kvotient, som siger noget om, hvor stort en procentdel af brugerne på Google, som ser din annonce og rent faktisk vælger at klikke på den.

  Er din hjemmeside SSL-certificeret - eller taber du 60% af webbrowser brugerne direkte på gulvet?

Hvis Google fortsætter med at introducere os for nye forbedringer og værktøjer, vil annonceformatet blive et særdeles brugbart redskab, som helt sikkert skal udforskes endnu mere!

Vil du have professionel hjælp til annoncering på Google? Udfyld vores kontaktformular her!

Menu