Automatisk Adressevisning til Alle med Google My Business! Må Kunderne Se Din Adresse?

Har du en Google My Business konto? Så vil Google aktivere adresseudvidelsen på dine annoncer

Adresseudvidelser til Google Ads annoncer har eksisteret længe, men som noget nyt vil alle Google Ads kontoer, som er linket med en Google My Business konto, automatisk få vist adresseudvidelser sammen med sine annoncer – medmindre du aktivt vælger det fra inden den 22/11-2019.

Det er vigtigt at have in mente, at din Google My Business automatisk linkes med din Google Ads konto, hvis de er konfigureret til det samme domæne og land.

Skal du bruge adresseudvidelsen?

Nu sidder du måske og tænker, om du er en af de virksomheder, som har gavn af at vise din adresse med dine annoncer eller ej – og det er et rigtigt godt spørgsmål, som vi meget gerne vil give dig svar på.

Kort og kontant, skal du bruge adresseudvidelsen, hvis din virksomhed har en fysisk butik. Det skal du, fordi udvidelsen giver forbrugerne muligheden for at finde din forretning direkte fra dine søgeannoncer, og dette betyder i sidste ende, at du vil få flere butiksbesøg – og flere besøg betyder også flere salgsmuligheder!

Ifølge en undersøgelse vil 76% af alle personer, som bruger sin smartphone til at søge efter noget i nærheden, besøge en virksomhed relateret til søgningen inden for bare en enkelt dag – og 28% af dem resulterer i et salg!

Det kan være, at du skal på besøg hos svigerforældrene og tænker, at du gerne vil gøre et ekstra godt indtryk. Så på vej derhen hiver du lige telefonen op af lommen, søger efter en blomsterhandler og ser en annonce med en adresse lige i nærheden. Du klikker på adressen og voila – så er GPS’en på telefonen indstillet.

  Google Ads NO-GO! Falder Du I Disse Tre Fælder?

Med andre ord; hvis du har udvidelsen slået til, og der kommer en søgning inden for din branche i dit nærområde, skal forbrugeren blot klikke på udvidelsen i din annonce og vupti – så har de en rutevejledning hen til dig! Det er både nemt for dig og nemt for brugeren.

Måling af butiksbesøg

Ved brug af adresseudvidelser, får du også endnu en mulighed for at spore på konverteringer, hvilket fortæller dig, hvor mange der rent faktisk leder efter din fysiske forretning. Fordelene ved dette er, at du kan se hvilke søgeord, kampagner og enheder, som udløser butiksbesøg.

Dog er denne form for konverteringer via butiksbesøg ikke tilgængelige for annoncører, som hører inde under kategorien for følsomme placeringer. Det kan være brancher, som har noget at gøre med f.eks. sundhed eller børn. Du kan læse mere om konverteringer via butiksbesøg her.

Hvordan fravælger jeg adresseudvidelsen?

Hvis du har en virksomhed, hvor det ikke giver mening at bruge adresseudvidelsen, kan det nemt fravælges med følgende fremgangsmåde:

  1. Først skal du logge ind på din Google Ads konto. Det kan du gøre her.
  2. I sidemenuen til venstre, kan du se det, der hedder “Annoncer og udvidelser”. Klik på den og vælg derefter “Automatiske udvidelser
  3. I højre hjørne klikker du på de tre punkter, og vælger herefter avancerede indstillinger.
  4. Vælg “Deaktiver specifikke automatiske udvidelser”, og vælg herefter “Adresseudvidelse”.
  5. Angiv årsagen til du vil deaktivere udvidelsen
  6. Klik på “Deaktiver”.

Og med disse simple trin har du deaktiveret adresseudvidelsen!

Har du brug for hjælp, finder du en tryg samarbejdspartner hos CNH Media – vi er altid klar til at hjælpe.

  Bliver du rundtosset af Googles idé?
Menu