Bliver du rundtosset af Googles idé?

Google karrusel format til tekstannoncer

Den seneste idé på Googles tegnebræt er at lave et “karrusel” format til tekstbaserede annoncer på mobile enheder. Helt konkret betyder det, at brugeren vil få den mulighed at scrolle venstre-til-højre frem for op og ned i de betalte annoncer. 

Google er ikke kommet med nogen officiel udmelding om, hvornår – hvis overhovedet – dette er noget, vi i marketingsbranchen kan se frem til at arbejde med, men der er blevet spottet tests, der antyder, at de er i gang med at udvikle formatet.

Selvom det blot er spekulationer og rygter, som cirkulerer, er der blevet gjort nogle tanker om, hvad der vil ske, hvis dette format bliver inkorporeret i søgemaskinen. Umiddelbart vil der være plads til at vise endnu flere annoncer end blot de nuværende fire, der vises øverst på første side. Google har indtil videre haft stor succes med dette format gennem Google Shopping, men i øjeblikket er disse annoncer udelukkende tilgængelige ved fremvisning af et produkt ved billedvisning.

… men er det så en god idé at bruge dette format til tekstannoncer?

Mennesker er visuelt-orienteret, så det er langt fra sikkert, at swipe-bare tekstannoncer, vil blive lige så populære og succesfulde, som Google Shopping viste sig at være. Ser man bort fra denne bekymring, vil annonceformatet kunne gavne både annoncøren og brugeren. Med “karrusellen” vil annoncerne blive vist højt oppe på siden, hvilket betyder, at annoncer der tidligere har været længere nede, vil blive nemmere tilgængelige for forbrugerne med henblik på bud, og det lyder da som et kæmpe win for os som annoncører.

  Ændringer I Google Merchant Center Kan Påvirke Synligheden Af Dine Produkter I Google Shopping

Derudover kan man forestille sig, at brugeren vil sidde med en følelse af, at de stadigvæk kigger i top-resultaterne frem for at rulle ned og se de “mindre relevante” resultater. 

Google foretrækker, som altid, at levere produktforbedringer, som brugerne kan blive glade for og som samtidig kan være med til at øge udbyttet af deres søgninger. Ingenting kan vides med sikkerhed, men hvis Google officielt vælger at annoncere det nye annonceformat, har vi noget helt nyt, som vi kan se frem til at arbejde med. 

Få en gratis gennemgang af dine Google Ads Konto. Udfyld formularen neden for.

Menu