Avanceret Matching: Dybere Indsigt i Dine Facebook Annoncer & Flere Konverteringer

Facebooks Avanceret Matching Giver Mere Korrekt Tracking på Dine Annoncer

Avanceret Matching fra Facebook-pixel er et analyseværktøj, som Facebook annoncører kan få stor gavn af, hvis de har en hjemmeside, der skal generere deres endelige konverteringer.

Ved at benytte Avanceret Matching kan du nemlig måle effektiviteten af din Facebook annoncering ved at forstå de handlinger, som folk foretager sig på din hjemmeside. Den viden kan du nemlig tage med dig videre i dine optimeringer, så du kan få endnu bedre resultater og dermed øge effektiviteten af dine annoncer.

Og hvem vil ikke gerne have mere effektive annoncer?

Med Avanceret Matching er det muligt at sende hashkrypterede kunde-ID’er sammen med dine pixelhændelser, som kan hjælpe med at tilskrive flere konverteringer og samtidig nå ud til flere personer.

Vi beklager, det blev vist lidt teknisk.

Hvad får du ud af at bruge Avanceret Matching?

1. Øg antallet af tilskrevne konverteringer

Hvis du annoncerer på Facebook, kan nogle af dine hjemmeside konverteringer højst sandsynligt matches til personer på Facebook. Ved brug af Avanceret Matching giver du Facebook mulighed for at matche konverteringerne på din hjemmeside til personer på Facebook.

Hvis du ved hvilke annoncer, målgrupper m.m. som skaber konverteringer, kan du på den måde få en bedre forståelse af dine annoncers konverteringseffekt, og dermed få et meget bedre optimeringsgrundlag.

2. Øg størrelsen på din brugerdefinerede målgruppe

Men det er ikke kun konverteringer, som Facebook er i stand til at matche. Dine hjemmesidebesøgende kan ligeledes matches til personer på Facebook. Når Facebook modtager mere data om, hvem det er, som besøger din hjemmeside, kan din brugerdefinerede målgruppe i den sammenhæng gøres endnu større.

  Facebook For Virksomheder - Hvad Er Din Undskyldning?
3. Sænk prisen pr. konvertering

Med dybere indsigt i annonceringen bliver det nemmere at forbedre kampagnerne, således at de konverterer mere. Dermed bliver de mere effektive, fordi det bliver nemmere at identificere og levere annoncer til de “rigtige” personer, som med størst sandsynlighed vil udføre de handlinger, du vil have dem til. Dette giver selvfølgelig også en lavere konverteringspris – et kæmpe plus i vores bog.

To måder du kan bruge Avanceret Matching på

Der findes både en manuel og en automatisk version Avanceret Matching. Men vi vil være ærlige med dig.. Medmindre du selv er en haj til hjemmesideudvikling og kodning eller har én i virksomheden, som er skarp til det, bør du nok nøjes med at bruge den automatiske version.

Og hvis du beslutter dig for at give dig i kast med den automatiske version, skal du sørge for, at din hjemmeside indeholder formularer, hvor dine besøgende kan indtaste relevante oplysninger såsom e-mail, navn, postnummer, som Facebook kan bruge til at matche til personer på deres platform.

Har du brug for en hjælpende hånd? Udfyld vores kontaktformular nedenfor!

Menu