7.1 CNH Medias eventuelle garantier har kun virkning for mangler, som gør produktet eller ydelsen ubrugelig. For leverandørgarantier gælder de i garantierne indeholdte vilkår.
7.2 En mangel anses ikke at foreligge, såfremt køber har anvendt det leverede produkt forkert eller uhensigtsmæssigt, herunder ved tilsidesættelse af retningslinjer fra CNH Medias underleverandører eller eventuelle retningslinjer udarbejdet af CNH Media, eller såfremt køber eller tredjemand uden CNH Medias samtykke har ladet udbedre mangler eller foretaget indgreb i det leverede.
7.3 Med mindre andet er skriftligt aftalt gælder for de varenumre, der i de af CNH Media udstedte ordrebekræftelser er mærket med en stjerne, at disse varer ikke supporteres af CNH Media tekniske afdeling.
7.4 Oplysninger fra CNH Media eller fra dennes leverandører om anvendelse og anvendelighed af produkter er alene vejledende, og CNH Media bærer ikke ansvaret for, om det leverede opfylder købers behov eller anvendelsesformål, medmindre CNH Media har afgivet udtrykkelig og skriftligt tilsagn herom.
7.5 Ved modtagelsen af det af CNH Media leverede skal køber straks foretage en grundig undersøgelse heraf. Såfremt køber konstaterer eller burde konstatere, at det leverede lider af mangler, skal køber skriftligt gøre manglen gældende inden 14 dage efter, at manglen er eller burde være konstateret. Reklamerer køber ikke rettidigt bortfalder købers ret til at gøre manglerne gældende.
7.6 Ved begrundet og rettidig reklamation er CNH Media, efter eget valg og indenfor rimelig tid, berettiget til, at afhjælpe manglen. Såfremt CNH Media foretager rettidig afhjælpning, er køber uberettiget til at hæve leveranceaftalen eller at kræve erstatning eller anden kompensation som følge af manglen (forsinkelse anses ikke at foreligge under disse omstændigheder). I forbindelse med eventuel afhjælpning skal køber loyalt medvirke til at sådanne foranstaltninger kan gennemføres. CNH Media er berettiget til at foretage en eller flere afhjælpninger og kan betinge sig, at køber stiller sikkerhed for betaling af det leverede eller for andre leverancer, såfremt køber er indrømmet kredit. Såfremt afhjælpning ikke sker rettidigt kan køber hæve leveranceaftalen, eller kræve købesummen forholdsmæssigt nedsat, idet købers misligholdelses-beføjelser er begrænset hertil.
7.7 Den lange reklamationsfrist i Købelovens § 54 er ikke gældende for leverancer fra CNH Media medmindre andet er skriftligt aftalt. Såfremt der foretages afhjælpning, kan eventuelle reklamationer ikke gøres gældende længere end den oprindelige aftales reklamationsperiode.