Google Ads
Hvor lang tid går der før min konto er klar?
Som udgangspunkt sættes der to uger af til at udvikle en ny konto under forudsætning af, at vi har modtaget den nødvendige adgang og information ift. opsætning. Dog skal der gøres opmærksom på, at det er muligt, at kontoen kan være klar før eller senere end de to uger alt afhængigt af kontoens størrelse.
Hvornår kan jeg forvente at se resultater?
Der er desværre ikke et enkelt facit på dette spørgsmål. Vi har erfaring med kunder, der får mærkbare resultater nærmest med det samme, men ligeledes oplever vi også ofte, at der kan gå et par måneder før man er kommet ind på det helt rette spor, hvorefter konverteringer og prisen herpå virkelig kan begynde at sparke r** – så at sige 🙂
Det er vigtigt at have in mente, at resultaterne på din Google annoncering – samt den tid det tager at opnå dem – i høj grad afhænger af din branche, dit geografiske område, dit budget, din konkurrencedygtighed og ikke mindst dit brand.
Hvorfor får jeg ingen nye kunder?
Ærligt? Der kan være adskillige årsager!
Først og fremmest anbefaler vi, at du læser ovenstående spørgsmål, da tid er en nødvendighed. Præcis hvor længe der går, er svært at vurdere, men Rom blev heller ikke bygget på en dag.
Giv det lige en chance, og kom med alt det konstruktive feedback, som du overhovedet kan ift. søgeord, forståelse af dit brand, dit kendskab til dine kunder og deres kunderejse samt annoncetekster m.m.
Andre faktorer der kan spille ind, når det kommer til at tiltrække nye kunder, kan være hvorvidt der er gunstige kontakt muligheder og de rette landingssider samt ikke mindst en holistisk hjemmeside, som er up to date ift. content, rent visuelt og ikke mindst teknisk (SEO). Kort sagt, i sidste ende er det din hjemmeside, der skal få folk til at konvertere – dét vi hjælper med, er at få dem ind på din side.
Afslutningsvist skal det ej heller være en hemmelighed, at et større budget bidrager til hurtigere at indsamle data, som jo er nøglen til forstå hvad, hvor og hvornår kunderne henvender sig (forudsat at der er opsat sporing).
Ejer jeg alt selv? Har jeg administrator adgang til alt?
JA! Tillid og gennemsigtighed er en stor del af vores samarbejde, så ja, du får selvfølgelig administratoradgang til din Google Ads konto, din Analytics og Tag Manager konto, såfremt du ønsker det, og du ejer alt selv.
Hvad skal jeg gøre, hvis jeg selv vil ind og foretage ændringer på min konto?
Du har som nævnt ret til at foretage de ændringer, du ønsker på din konto, dog er der ingen grund til, at vi modarbejder hinanden. Derfor anbefaler vi, at du kontakter os per mail eller telefon og oplyser os om de ændringer, du overvejer. På denne måde kan vi nemlig sparre sammen, og tilbyde vores professionelle rådgivning og samtidig få indsigt i hvorfor du overvejer at ændre søgeord/tekster/landingssider/budget eller hvad end det måtte være.
Hvordan foregår betaling til Google?
Google trækker automatisk de penge, som der går til klik på din konto. Pengene trækkes oftest en gang i måneden, men der kan være opsat andre betalingsdage/metoder på kontoen. Dette kan alt sammen ses under “Fakturering og betaling / Billing & Payments” på din Google Ads konto.
Se nedenstående billede:
Det er også her, hvor du kan downloade fakturaerne direkte fra din Google Ads konto.
Modtager jeg rapporter fra jer?
Dette er meget op til den enkelte kunde. Nogle foretrækker at modtage vores rapporter med diagrammer, statistikker m.v., hvorimod andre ønsker et opkald i stedet eller en uddybende mail. Vi afklarer typisk dette spørgsmål helt i starten af samarbejdet.
Ønsker du en rapport, så gør os endelig opmærksom på det 🙂
Hvordan ser jeg mit kunde ID?
Du kan se hvor dit kunde ID står på nedenstående billede.
Hvorfor skal I have administrator adgang til min konto for at lave en rapport?
Vi har fuld forståelse for, at det kan være svært at overlade ens forretning til andre. Men vi tør næsten garantere, at når du får din rapport over din Ads konto, så er det chancen værd – for ikke at nævne, at rapporten er fuldstændig gratis, så du har intet at miste.
Vi har gjort dette i nogle år efterhånden, og det sidste vi ønsker er at “snyde” eller gøre noget på andres konti uden deres tilladelse – vi vil gerne bibeholde vores professionelle ry! For ikke at nævne, at vi naturligvis foretrækker at bruge vores tid på vores eksisterende kunder frem for at arbejde gratis 🙂
Dertil bør det nævnes, at I selvfølgelig til enhver tid kan fjerne vores administratoradgang efter udførelsen af rapporten.
Hvad gør jeg, hvis et andet bureau har kontaktet mig?
Vi er godt klar over, at vi befinder os i en konkurrencepræget branche. Vi har stor tillid til kvaliteten af det arbejde vi udfører, og mener selv, at vi er nogle af de bedste til det vi gør!
Som nævnt går vi ind for gennemsigtighed og tillid, så hvis du finder dig selv i denne situation, så tag gerne imod en rapport eller analyse fra et andet bureau. Hvis vi finder ud af noget, som vi ikke vidste – og hvis vi kan forbedre din konto – så er vi lutter øre.
Vi sætter meget stor pris på din ærlighed, og gør hvad vi kan for at give dig det samme igen.